Začalo to nevinně. Fórek o tom, že se Polsko s Českem podělí o region Kalinigradu, který původně založil český král, přerostl v crowd sourced mystifikační kampaň. Ta si po česku utahuje z pokřivené logiky, která stojí za některými nemocnými argumenty na podporu russké války s Ukrajinou, kterými netrpí jen lidé bez rozhledu a empatie, ale i bystřejší mozky, jako třeba Elon Musk.
Pojem „smějící se bestie“ pro český národ použil Reinhard Heydrich, který měl ale oproti fiktivní anexi Kalinigradu tu smůlu, že natrefil na skutečně aktivní a odhodlané Čechy. Putin si zatím českou stopu „užívá“ pouze v podobě bezprecedentní podpory v podobě finančních darů a desítek, možná stovek těch, kteří se od nás skutečně vydali bojovat směrem na Východ. Jako člověka, který 6-8 denně žije čistě online, mě anexe Královce velmi baví. Proč?
Opět totiž ukazuje sílu internetu. Jakýkoliv nápad zde může dostat prakticky nekonečný prostor a protéct během hodin na vzdálenosti, kam by České dráhy možná ani nedojely. Ukazuje taky tvář internetu jako reakčního média a prostoru, kde se prakticky cokoliv může rychle změnit i v marketing. K anexi Královce – s oficiálním profilem – se v prvních chvílích přidávali lidé z různých oborů a právě z pohledu dané oblasti připojovali další fiktivní správy, jak právě jejich obor nebo dokonce zaměstnavatel bude teoreticky reagovat na tuto událost.
Přisadil si – vkusně ale pro fanoušky jasně – i ministr zahraniční ČR.
Partnerství s našimi baltskými sousedy nikdy nebylo silnější.
— Jan Lipavský (@JanLipavsky) October 5, 2022
Nebo americká ambasáda v ČR.
Nepotřebovali byste také náhodou letadlovou loď? 😉 https://t.co/sO6pNllA85
— U.S. Embassy Prague 🇺🇸🇨🇿 (@USEmbassyPrague) October 5, 2022
A vznikly opravdu epické nápady. Třeba letadlová loď Karel Gott.
Czeski lotniskowiec „Karel Gott“ opuszcza swoją bazę w Kaliningradzie i wypływa na wody Morza Bałtyckiego.#Kralovec #KaliningradIsCzechia pic.twitter.com/WRJkPiKPat
— Tomasz Komentasz (@tomaszkomentasz) October 4, 2022
Nebo ponorka Rumcajs.
Celý mikrovesmír vygeneroval i moho twitterových účtů. Namátkou třeba:
Vznikly také turistické webovky Královce.
Vzápětí reagovali profesionální správci účtů na sociálních a rozjelo se to festovně. Nechybí Alza, která v reakčním marketingu exceluje dlouhodobě.
I Pražská integrovaná doprava reagovala skvěle.
Celý fórek bude pravděpodobně ještě pár dnů fungovat. Díky moc za něj, jako rozptýlení v náročné době na mě fungoval skvěle.